Visar inlägg med etikett 28mm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett 28mm. Visa alla inlägg

tisdag 21 mars 2017

Föreningen körde en Bolt Action turnering 18/3

Här är några bilder från turneringen mer finns på FB "Bolt Action" och "Bolt Action Stockholm" 
Bolt Action Stockholm
OSS BA turnering bilder
 
 
 
 
 
 
 


söndag 3 april 2016

Gothcon hade mycket kul att bjuda på som vanligt!

Hade hört lite i förväg om det supplementet till Chain of Command så de va ett måste att kolla in!
 
Dien Bien Phu
 
Ser lovat ut redan här djungel o franskt camo...
 
Lägeskarta över de platser som striderna utspelades på
 
Spelplanen  i stort sett helt täckt av djungel
 
Fransmän rycker fram de går segt för dom... i det öppna...
men de får de röda på flykt i trechlinen
 
 Chaffee tank, Medic team och Senior Leader med sin radioman
 
Fransmän på väg in i de rödas trenchline
 
De röda ger inte upp utan trycker in mer förstärkningar i andra änden av trechlinen
 
De är som vanligt grymt bra målade figurer när dessa grabbarna är i farten!
 

lördag 12 september 2015

Ungersk Nimrod

Kände för att bygga något annat och valet fall på Nimroden jag hade stående efter ett byte med Warden... tillverkare Mad bob Miniatures som gör en del udda 28mm vagnar o kanoner.

Blev inte världens vackraste skapelse, camot blev inte så bra som tänkt men de va lätt löst då de sprayade många vagnar med ett tunt svart skikt så vips så vart de hyffsat.

Besättningen är några tyskar infanterister jag hade liggandes som brutalt kapades ner för att passa i vagnen, besättningen sitter något högre en vad de gjorde i verkligheten o det för att de försvann helt nere i vagnen vilket såg lite väl trist ut!
 
Dekalerna hittade jag på E-bay rätt kul för de är tvärt om mot Battlefronts Fow dekaler
De tog ett tags sökande på nätet innan jag insåg att de faktiskt använde båda varianterna under kriget.
 
Någon som spelar Ungrare? byter den gärna mot något annat då jag redan har allt luftvärn jag behöver till mina Tyskar... dra ett mail till oss@live"punkt"se

söndag 19 juli 2015

Spelningarna 5/7 och 19/7

Här är några bilder från spelningarna 5/7 och 19/7. Under den första spelningen så var vädret så fint att vi bestämde oss för att spela hemma hos en utav våra medlemmar istället för i spellokalen. Det blev riktigt mysigt med ett 2 vs. 2 SAGA slag varvat med grillkorv, öl och sol.
 












måndag 29 juni 2015

Vi hade sommar avslutning i föreningen 27/6 för min del så vart det Chain of Command

Lite bilder från det slaget jag (berfrund) spelade mot Vengardo.
tyvärr vart nästan alla bilderna suddiga som jag tog vete tusan varför...
  
Det är tyska fallshirmsjäger mot brittiska para båda styrkorna är elit
Hela slaget var otroligt jämt.
 
Verkligen svårt att säga vilken styrka som är den bättre av de två.





måndag 22 juni 2015

Speldag 7/6 för min del vart det SAGA

Japp Normanderna slogs åter igen mot Vikingarna...

Vi körde med 4 poäng och scenariot (envig) dvs döda motståndarens warlord.
Warlorden kan ta 12 skador och sen är han död.

Båda Warlorderna startar inom 4" till varandra medans resten startar 6" in på plan
Normanderna har 3 hearthguards grupper och en warrior med armborst. 

Vikingarna har 1 hearthguards och 2 warrior samt en levies med bågar.

Striden är jämn men
denna gången vinner Normandera med minsta möjliga marginal.


tisdag 12 maj 2015

Speldag 10/5

Vi har länge pratat om SAGA äntligen blev det av att vi testade lite!

Irish (Lt crow) till vänster och till höger har vi Normander (Magro)
scenariot går ut på att ta mest poäng alt döda motståndarens Warlord.

4 poäng Normander, Warlord är den ensamma ryttaren.
 
4 poäng Irish Warlord är en av tenn figurerna.

Normanderna öppnade hårt och slog på direkt men det fick de lida för...
Tre ryttare fick bita i gräset men det fick också tre Irish! poäng fördel Irish.

Tyvärr fick vi bryta innan vi vart klara!
 Irish hade en regel som gjorde att man inte kunde skjuta eller anfalla en av deras enheter
om man inte var inom 4" (10cm) vilket de utnyttjade till max och fick in i stort sett var gång.
Detta gjorde at de mer eller mindre kunde gå rakt över plan utan att man kom åt dom...

Det spelades även By Fire and Sword hoppas vi får lite bilder från det också!

onsdag 21 januari 2015

Speldag 18/1-15

 
Idag så spelades nästan bara EW slag.
 
På ett av borden så tränade fransmän strid mot andra fransmän i väntan på den kommande tyska invasionen.

 
Även jag spelade fransmän, men mina soldater fick slåss i en riktig strid mot en tysk pansarhord

 
Fransmännen väntar tålmodigt på att tyskarna ska anfalla

 
På östfronten så har ryssarna inlett en storoffensiv mot finnarna

 
Luftwaffe gör sitt jobb och fransmännen har inget att försvara sig med

 
Plutonschefen för fransmännens pansarpluton slås ut och plutonen blir stillastående resten av slaget. Det hela slutade 6-1 till tyskarna trots att flera tyska plutoner var nära att fly fältet. 

 
En utav våra besökare ger klubbens medlemmar en regelgenomgång av spelet Chain of Command, vilket uppskattades av oss

fredag 26 december 2014

Lite 28mm (moderna) 80 tals ryssar i NBC dräkter o gasmask!

 
Klart man måste dra igång ett nytt projekt!
 
Kunde inte motstå dessa efter att ha sett Warden:s Zombie samling...
 


Nix  BTR 80 är inte klar ska till svarta linjer mellan de båda färgerna vilket kommer att dölja en hel del missar i kamot...

 
Vad gör ni andra i Jul mörkret?