Visar inlägg med etikett Chain of command. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Chain of command. Visa alla inlägg

söndag 3 april 2016

Gothcon hade mycket kul att bjuda på som vanligt!

Hade hört lite i förväg om det supplementet till Chain of Command så de va ett måste att kolla in!
 
Dien Bien Phu
 
Ser lovat ut redan här djungel o franskt camo...
 
Lägeskarta över de platser som striderna utspelades på
 
Spelplanen  i stort sett helt täckt av djungel
 
Fransmän rycker fram de går segt för dom... i det öppna...
men de får de röda på flykt i trechlinen
 
 Chaffee tank, Medic team och Senior Leader med sin radioman
 
Fransmän på väg in i de rödas trenchline
 
De röda ger inte upp utan trycker in mer förstärkningar i andra änden av trechlinen
 
De är som vanligt grymt bra målade figurer när dessa grabbarna är i farten!
 

lördag 12 september 2015

Ungersk Nimrod

Kände för att bygga något annat och valet fall på Nimroden jag hade stående efter ett byte med Warden... tillverkare Mad bob Miniatures som gör en del udda 28mm vagnar o kanoner.

Blev inte världens vackraste skapelse, camot blev inte så bra som tänkt men de va lätt löst då de sprayade många vagnar med ett tunt svart skikt så vips så vart de hyffsat.

Besättningen är några tyskar infanterister jag hade liggandes som brutalt kapades ner för att passa i vagnen, besättningen sitter något högre en vad de gjorde i verkligheten o det för att de försvann helt nere i vagnen vilket såg lite väl trist ut!
 
Dekalerna hittade jag på E-bay rätt kul för de är tvärt om mot Battlefronts Fow dekaler
De tog ett tags sökande på nätet innan jag insåg att de faktiskt använde båda varianterna under kriget.
 
Någon som spelar Ungrare? byter den gärna mot något annat då jag redan har allt luftvärn jag behöver till mina Tyskar... dra ett mail till oss@live"punkt"se

måndag 29 juni 2015

Vi hade sommar avslutning i föreningen 27/6 för min del så vart det Chain of Command

Lite bilder från det slaget jag (berfrund) spelade mot Vengardo.
tyvärr vart nästan alla bilderna suddiga som jag tog vete tusan varför...
  
Det är tyska fallshirmsjäger mot brittiska para båda styrkorna är elit
Hela slaget var otroligt jämt.
 
Verkligen svårt att säga vilken styrka som är den bättre av de två.





onsdag 21 januari 2015

Speldag 18/1-15

 
Idag så spelades nästan bara EW slag.
 
På ett av borden så tränade fransmän strid mot andra fransmän i väntan på den kommande tyska invasionen.

 
Även jag spelade fransmän, men mina soldater fick slåss i en riktig strid mot en tysk pansarhord

 
Fransmännen väntar tålmodigt på att tyskarna ska anfalla

 
På östfronten så har ryssarna inlett en storoffensiv mot finnarna

 
Luftwaffe gör sitt jobb och fransmännen har inget att försvara sig med

 
Plutonschefen för fransmännens pansarpluton slås ut och plutonen blir stillastående resten av slaget. Det hela slutade 6-1 till tyskarna trots att flera tyska plutoner var nära att fly fältet. 

 
En utav våra besökare ger klubbens medlemmar en regelgenomgång av spelet Chain of Command, vilket uppskattades av oss