Visar inlägg med etikett AK 47. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett AK 47. Visa alla inlägg

söndag 23 augusti 2015

Går framåt med Israelerna fått klart en gäng till Fow och AK47

Här är större delen av de jag gjort hittills, inte klar med baserna och vädringen är inte gjord på alla fordon med de går att spela med dom!

måndag 16 juni 2014

AK 47 lite terräng...

Vi lirrar ju lite AK47 i föreningen fick en idé till lite mer onödig terräng till detta spelet...

Två utbrända bilar vart det idag :-)
 
Vad målar ni andra på?

måndag 7 april 2014

Modell Expo i Solna Demo spel dag 2

 
Dag 2 så byggde vi om borden så det vart Fow på första bordet och ny visning på det bakre bordet.
 
Bakre bordet, demo AK 47
 
Främre bordet Fow spel pågår...
 

lördag 5 april 2014

Modell Expo i Solna Demo spel

Japp vi är med i för tredje året och demo spelar 15mm figurspel på Modell Expo i Solna.
Årets tema är Afrika så självklart är vi i öknen o spelar!


Spelborden är uppdukade i förgrunden har vi AK 47 ett spel från Peter Pig strider i Afrika
1950-1990

Skyltarna för 15mm.se har fått bästa platsen i bakgrunden skymtar vi demo banan för Fow
Det är 5 Pz III mot en Matilda i stället för det klassiska demo med Sherman mot K-tiger.

Demo banan
 
 
Vår närmaste granne är denna Tigern i skala 1/6 observera Panzer III som står framför Tigern.
En sådan Tiger går på mellan 40-50 tusen beroende på utförande.

söndag 16 mars 2014

AK 47 mina trupper i Congo får förstärkning

Japp de vart tre Centurion vagnar över när jag byggde min Israeliska lista så de fick bli förstärkningar i min Congo lista istället.

De är till spelet AK 47 som Peter Pig säljer ett riktigt kul spel om inte annat så är det riktigt annorlunda spel!