Visar inlägg med etikett 15mm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett 15mm. Visa alla inlägg

lördag 19 augusti 2017

Mer Nappe British High command och två överstar

Japp de blev till att ordning ställa ett high command till Britterna då vi ska lirra storslag fram över!
 


Å självklart så är de i 15mm
 

onsdag 28 december 2016

Föreningen hade ett Vietnam storslag 26/12


Bordet något mindre en förr året då vi var 8st som deltog denna gången
 
Det börjar med att Nord sidan slår på vår Fire base
 
Vilket det får betal dyrt för...Cobra och M48 slår till
 
PT 76 är chans lösa mot M48 och Cobra
 

Luft landsättning i andra änden av bordet
 
Black Horse styrkan segar sig fram längs med vägen medans Aussi springer förbi ut i djungel
 

Mer luftlandsättningar Nord sidan kommer springande efter deras påslag på fire base
 
Nord sidan släpper ett Ambush med T34/85 tanks i ryggen på de Luftlandsatta jänkarna.
US svarar med en svärm av Cobror och en luftlandsättning till i ryggen på T34orna
 
Tyvärr så missar vi mer eller mindre allt med Cobrorna och T34:orna jagar bort den sista LL
 

Black horse segar sig vidare längs vägen för att efter stor möda nå upp till byn.
De som gör jobbet att rensa djungel är Aussi på båda sidorna av vägen!
 

måndag 24 oktober 2016

Spelmöten 9/10 och 23/10

9/10


Mina 29th infantry division amerikaner möter Tomas lånade Kampfgruppe Peiper lista. Min lista består av mycket infanteri och artilleri med lite tanks och flyg. Tomas lista består av Pantrar, Kungstigrar, panzergrenadiers och en massa AA. Uppdraget är Pincer.


Poppar mitt ambush, men det händer inte så mycket. 


Efter en långdragen strid så lyckas Tomas erövra mitt objective. 6-1 till Tomas. 



23/10





Mina Lorried rifles från den brittiska 11th armoured division ska anfalla Viktors fortified Berlin tyskar. Även denna gång spelar vi Pincer. 


Britterna står på startlinjen


Och tyskarna står och vaktar mållinjen


Statistiken säger att 2 av 4 tanks boggar när de försöker köra genom häckar




Viktor pekar hotfullt på mina tanks och rullar tärningar; men han lyckas inte skrämma dem. 


En eldstrid mellan britterna i husen och tyskarna i skyttegravarna utbryter och drar ut på tiden. Mina britter lyckas inte bryta igenom och jag bestämmer till sist att ge upp efter att vi inser att det börjar bli sent och mina tanks har blivit rykande vrak.

6-1 till Viktor

tisdag 5 juli 2016

Jaha då målar man Nappe då!

Scots Greys påbörjade!
 
 
Fått lite mer färg på dom så mer bilder...
 
 
 

söndag 29 maj 2016

BEF britter


Har målat lite BEF britter 








Lincon 2016


Här är några bilder ifrån mina slag på Lincon turneringen

Jag spelade en red army tankovy 


Match 1 vs Stakkas britter: 


Mina tanks infiltrerar genom skogen och allt rullar fram för att skjuta. Mina matildor var i reserv.  


Stakke poppade sitt ambush. En 6pdr pluton öppnade upp och sprängde en jäkla massa T-34:or samtidigt som hans shermans, flygplan och mortar rök hjälpte till. 




Spetsnazarna blev lite övermodiga och försökte ta sig fram till kanonerna samtidigt som SU-122 försökte skjuta ut Sherman vagnarna från sidan. Alla T-34:or var döda eller var lederlösa vid det här laget.


Matildorna gör sitt jobb och mördar inf:et. Britterna tyckte det var dumt att försöka slå tillbaka och valde att dra sig undan istället. 


En kort tank duell uppstod när shermanvagnarna rullade ner för att stoppa matildorna. Till sist hade Stakka skjutit ut tillräckligt många plutoner för att jag skulle behöva ta kompanimoral, men min bataljonschef var död så jag förlorade istället. 


Match 2 vs Johans Volksgrenadiers 


Matildorna fick jobba hårt igen. T-34:orna överlevde längre den här gången och jag lyckades skjuta ut en av Johans plutoner. Men det slutade ändå i en förlust då tiden tog slut. 

Match 3 vs Killingtons SS kampfgruppe Westfalen 


Killingtons jagdtiger fick en egen skyttebana med T-34 som måltavlor






Var rätt nära att vinna den här matchen. Men det slutade med en till kompanimorals-förlust där jag hade lyckats ta en poäng.  

Match 4 vs Emil



Jag rullade fram på bred front och lyckades snabbt skjuta ut en 88 och hans ambushande Hetzer pluton. Emil hade rätt otur med sin kungstiger också då den missade nästan hela tiden. 


Matildorna utplånade det sista av Emils gigantiska volksturmspluton och innan de själva bestämde sig för att det var dags att gå hem. Lyckligtvis så hade jag lyckats skjuta ut så många av Emils plutoner att han var tvungen att slå kompani-moral och den misslyckades han med. 4-3 till mig på grund av mina rätt tunga förluster. 

Match 5 vs Johan (igen) 


Johan försökte vara sneaky och tänkte ta mitt objective, vilket tvingade mig att skicka iväg ett kompani av mina T-34:or. 


Resten av armén rullade fram mot Johans linjer och började skjuta.


Spetsnaz rensade ett hus så att Matildorna kunde rulla fram säkert. 





Det hela slutade med att ingen vann och ingen lyckade utplåna någon pluton. Så resultatet blev 1-1. 


Det gick inte alls bra den här turneringen för mig. Jag tror att det främst berodde på att jag helt enkelt inte tränat något med listan. Inget i listan kändes egentligen fel eller oanvändbart och jag blev väldigt imponerad av Matildorna. De klarade sig bra trots att alla och deras mostrar hade Sticky bombs eller faustar.