Visar inlägg med etikett Förening. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Förening. Visa alla inlägg

onsdag 12 juli 2017

Team Yankee i 6mm

Blir inte lika ofta uppdaterat här då vi är på Facebook https://www.facebook.com/ossstockholm/ men här kommer lite bilder på 6mm Team Yankee.
 
 Det är ryssar mot västtyskar
 
 
Västtyskarna krossar ryssarna utan några som helst problem...
 

onsdag 28 december 2016

Föreningen hade ett Vietnam storslag 26/12


Bordet något mindre en förr året då vi var 8st som deltog denna gången
 
Det börjar med att Nord sidan slår på vår Fire base
 
Vilket det får betal dyrt för...Cobra och M48 slår till
 
PT 76 är chans lösa mot M48 och Cobra
 

Luft landsättning i andra änden av bordet
 
Black Horse styrkan segar sig fram längs med vägen medans Aussi springer förbi ut i djungel
 

Mer luftlandsättningar Nord sidan kommer springande efter deras påslag på fire base
 
Nord sidan släpper ett Ambush med T34/85 tanks i ryggen på de Luftlandsatta jänkarna.
US svarar med en svärm av Cobror och en luftlandsättning till i ryggen på T34orna
 
Tyvärr så missar vi mer eller mindre allt med Cobrorna och T34:orna jagar bort den sista LL
 

Black horse segar sig vidare längs vägen för att efter stor möda nå upp till byn.
De som gör jobbet att rensa djungel är Aussi på båda sidorna av vägen!
 

onsdag 13 juli 2016

Får lov att göra lite reklam för Historique markörer

 
Köpt en gäng av dess nu och de är rätt fina men visst de kostar en slant
 
 
 
De finns att köpa här historique
 

måndag 21 december 2015

Vietnam storslag OSS hade i helgen med inbjudna gäster!

Vi vart 9st som deltog i storslaget bordet är C:a 4,2M x 2,4M
 
 Storslaget började med att röd sida fick tre rundor med natt och
framskjutna positioner för  anfall mot US huvudbas
Från de två kullarna väller det fram rött infanteri...
 
 Förstärkningar i form av PT76or och T34 på väg in från flanken
 
 Vy från US basen mot ankomande infanteri och pansar
 
Vy från ett av de två anfallande infanteri kompanierna
  
Dagen gryr och de första US förstärkningarna anländer bestående av
 2 M48 Patton tanks och 2 M113
Stor anfallet klingar sakta av för att dö ut...
 
 US luftlandsätter mer förstärkningar i andra änden av bordet där en av byarna och vägen är påväg att besättas av en hord av röda infanterister
 
 Attackhelikoptrar börjar bearbeta horden!
 
På andra sidan bordet så har de röda reserverna i form av pansar börjat nå fram
till US basen och staden
 
 En bild på gänget... de är svårt att få rundorna att gå ihop på de båda flankerna
  
En konvoj för att evakuera en fiktiv US bas i andra endan av den lång vägen
 kommer in till US basen
 
 Ett stort trafik kaos utbryter då basen fortfarande är
omringad av den röda sidan
 
På andra flanken så gräver helikoptrarna ett stort hål i horden
 men hålet fylls genast med ett nytt kompani
Båda helikoptrarna skjuts ner av var sin AK47 kula HELT O TROLIGT!
 
 I US basen så börjar allt ordna upp sig igen
M48 och Aussi inf fixar det ankommande pansrat utan problem
dock går US artilleriet upp i rök!
 Meckat Aussi rycker fram på kanten och
jagar bort det sista av det röda infanteriet vid basen
 
 Konvojen fortsätter framåt!
 
På andra sidan brädet så har US landsatt en pluton i ryggen på den stora horden med infanteri
men genast får röd sida in ett kompani till och jänkarna är fast!
 
Horden fortsätter fram mot byn men där har US hunnit gräva ner sig ordentligt
o vägrar att flytta på sig eller dö...
 
 Konvojen blir hårt ansatt från sidan av div eld och av granatkastare
som slår ut 5 lastbilar!
 
Röds pansar drar en sista suck innan de förintas helt...
US seger men långt från klart från början till nästa gång ska vi
skruva upp svårighetsgraden ett par snäpp för jänkarna.
nu vet vi en del om vad som behövs för att göra det jämnare!

tisdag 27 oktober 2015

Tuffar på med Vietnamn terrängen ...

japp Björn o jag gjorde fler djungel poker markers vart 66st till
o mer ska de bli!
 
 
 

söndag 11 oktober 2015

Fate of a nation Israeler vs. Jordanier 1500p Free for all


Mitt första Fate of a nation slag och premiären för mitt Jordanska stridsvagnskompani.

Slutresultatet blev en Jordansk 6-1 vinst