Visar inlägg med etikett Gothcon. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gothcon. Visa alla inlägg

torsdag 5 april 2018

Gothcon gav en heldel härliga stunder och spel!

Årets Gothcon var spel utbudsmässigt ett av de bättre jag varit på!
 
Fanns så mycket att välja på så de vart omöjligt att hinna med och testa allt man ville spela...
 
 
Började med att besöka Yggdrasil en av Göteborgs skönaste spel föreningar
enl min mening!
De hade flera bord uppställda

Chain of Command i 15mm
 

Ett riktigt bra bord o framför allt snyggt!
 
 

De hade riktigt bra lösning för att hålla reda på de båda plutonernas grupper och enheter
 
 
 
Nästa va Blood and Plunder i 28mm ett relativt nytt spel som Alphaspel har tagit in i lager
Spelbordet var riktigt snyggt gillar framför allt de ljusa färgerna på spel bordet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 WW1 bord inget dåligt bygge de tar tid att fixa ett sådant här bord!
 


WW2 bord de körde PSC Battlegroup på detta
Bordet är fyllt med småsten vilket ger en kanon effekt! 
 
 


Fortsättning kommer...

söndag 3 april 2016

Gothcon hade mycket kul att bjuda på som vanligt!

Hade hört lite i förväg om det supplementet till Chain of Command så de va ett måste att kolla in!
 
Dien Bien Phu
 
Ser lovat ut redan här djungel o franskt camo...
 
Lägeskarta över de platser som striderna utspelades på
 
Spelplanen  i stort sett helt täckt av djungel
 
Fransmän rycker fram de går segt för dom... i det öppna...
men de får de röda på flykt i trechlinen
 
 Chaffee tank, Medic team och Senior Leader med sin radioman
 
Fransmän på väg in i de rödas trenchline
 
De röda ger inte upp utan trycker in mer förstärkningar i andra änden av trechlinen
 
De är som vanligt grymt bra målade figurer när dessa grabbarna är i farten!