Visar inlägg med etikett SAGA. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SAGA. Visa alla inlägg

söndag 19 juli 2015

Spelningarna 5/7 och 19/7

Här är några bilder från spelningarna 5/7 och 19/7. Under den första spelningen så var vädret så fint att vi bestämde oss för att spela hemma hos en utav våra medlemmar istället för i spellokalen. Det blev riktigt mysigt med ett 2 vs. 2 SAGA slag varvat med grillkorv, öl och sol.
 












måndag 22 juni 2015

Speldag 7/6 för min del vart det SAGA

Japp Normanderna slogs åter igen mot Vikingarna...

Vi körde med 4 poäng och scenariot (envig) dvs döda motståndarens warlord.
Warlorden kan ta 12 skador och sen är han död.

Båda Warlorderna startar inom 4" till varandra medans resten startar 6" in på plan
Normanderna har 3 hearthguards grupper och en warrior med armborst. 

Vikingarna har 1 hearthguards och 2 warrior samt en levies med bågar.

Striden är jämn men
denna gången vinner Normandera med minsta möjliga marginal.


tisdag 12 maj 2015

Speldag 10/5

Vi har länge pratat om SAGA äntligen blev det av att vi testade lite!

Irish (Lt crow) till vänster och till höger har vi Normander (Magro)
scenariot går ut på att ta mest poäng alt döda motståndarens Warlord.

4 poäng Normander, Warlord är den ensamma ryttaren.
 
4 poäng Irish Warlord är en av tenn figurerna.

Normanderna öppnade hårt och slog på direkt men det fick de lida för...
Tre ryttare fick bita i gräset men det fick också tre Irish! poäng fördel Irish.

Tyvärr fick vi bryta innan vi vart klara!
 Irish hade en regel som gjorde att man inte kunde skjuta eller anfalla en av deras enheter
om man inte var inom 4" (10cm) vilket de utnyttjade till max och fick in i stort sett var gång.
Detta gjorde at de mer eller mindre kunde gå rakt över plan utan att man kom åt dom...

Det spelades även By Fire and Sword hoppas vi får lite bilder från det också!