Visar inlägg med etikett Turnering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Turnering. Visa alla inlägg

tisdag 21 mars 2017

Föreningen körde en Bolt Action turnering 18/3

Här är några bilder från turneringen mer finns på FB "Bolt Action" och "Bolt Action Stockholm" 
Bolt Action Stockholm
OSS BA turnering bilder
 
 
 
 
 
 
 


söndag 29 maj 2016

Lincon 2016


Här är några bilder ifrån mina slag på Lincon turneringen

Jag spelade en red army tankovy 


Match 1 vs Stakkas britter: 


Mina tanks infiltrerar genom skogen och allt rullar fram för att skjuta. Mina matildor var i reserv.  


Stakke poppade sitt ambush. En 6pdr pluton öppnade upp och sprängde en jäkla massa T-34:or samtidigt som hans shermans, flygplan och mortar rök hjälpte till. 




Spetsnazarna blev lite övermodiga och försökte ta sig fram till kanonerna samtidigt som SU-122 försökte skjuta ut Sherman vagnarna från sidan. Alla T-34:or var döda eller var lederlösa vid det här laget.


Matildorna gör sitt jobb och mördar inf:et. Britterna tyckte det var dumt att försöka slå tillbaka och valde att dra sig undan istället. 


En kort tank duell uppstod när shermanvagnarna rullade ner för att stoppa matildorna. Till sist hade Stakka skjutit ut tillräckligt många plutoner för att jag skulle behöva ta kompanimoral, men min bataljonschef var död så jag förlorade istället. 


Match 2 vs Johans Volksgrenadiers 


Matildorna fick jobba hårt igen. T-34:orna överlevde längre den här gången och jag lyckades skjuta ut en av Johans plutoner. Men det slutade ändå i en förlust då tiden tog slut. 

Match 3 vs Killingtons SS kampfgruppe Westfalen 


Killingtons jagdtiger fick en egen skyttebana med T-34 som måltavlor






Var rätt nära att vinna den här matchen. Men det slutade med en till kompanimorals-förlust där jag hade lyckats ta en poäng.  

Match 4 vs Emil



Jag rullade fram på bred front och lyckades snabbt skjuta ut en 88 och hans ambushande Hetzer pluton. Emil hade rätt otur med sin kungstiger också då den missade nästan hela tiden. 


Matildorna utplånade det sista av Emils gigantiska volksturmspluton och innan de själva bestämde sig för att det var dags att gå hem. Lyckligtvis så hade jag lyckats skjuta ut så många av Emils plutoner att han var tvungen att slå kompani-moral och den misslyckades han med. 4-3 till mig på grund av mina rätt tunga förluster. 

Match 5 vs Johan (igen) 


Johan försökte vara sneaky och tänkte ta mitt objective, vilket tvingade mig att skicka iväg ett kompani av mina T-34:or. 


Resten av armén rullade fram mot Johans linjer och började skjuta.


Spetsnaz rensade ett hus så att Matildorna kunde rulla fram säkert. 





Det hela slutade med att ingen vann och ingen lyckade utplåna någon pluton. Så resultatet blev 1-1. 


Det gick inte alls bra den här turneringen för mig. Jag tror att det främst berodde på att jag helt enkelt inte tränat något med listan. Inget i listan kändes egentligen fel eller oanvändbart och jag blev väldigt imponerad av Matildorna. De klarade sig bra trots att alla och deras mostrar hade Sticky bombs eller faustar. 

tisdag 29 september 2015

SIF 2015

Scandinavia in Flames
 
 
 
SIF 26-27/9-2015
Bilderna är från dag 2
sista slaget för turneringen pågår fortfarande för en del.

måndag 17 november 2014

Spelning 9/11

Det blev mer Defconträning och By fire and sword denna spelning.
 
 
Lend least tankovy vs. rumäner

 
By Fire and Sword bordet



söndag 12 oktober 2014

Defcon träning



Ludde och jag tränade lite inför Defcon idag. Jag spelade min Lend-lease tankovy och Ludde spelade en ungersk fortification-lista. Missionet var counter attack.
 
Mina shermans hamnade under nästan konstant bombardemang från ungerskt artilleri och flygvapen och tog många förluster innan de ens nått fram. Och mina vagnar lyckades till och med putta bort hans infanteri från objektivet i ingenmansland. Men efter tvålyckade ungerska assaulter så lyckades Ludde vända på det och det slutade med en 5-2 till Ludde.