måndag 24 oktober 2016

Spelmöten 9/10 och 23/10

9/10


Mina 29th infantry division amerikaner möter Tomas lånade Kampfgruppe Peiper lista. Min lista består av mycket infanteri och artilleri med lite tanks och flyg. Tomas lista består av Pantrar, Kungstigrar, panzergrenadiers och en massa AA. Uppdraget är Pincer.


Poppar mitt ambush, men det händer inte så mycket. 


Efter en långdragen strid så lyckas Tomas erövra mitt objective. 6-1 till Tomas. 



23/10





Mina Lorried rifles från den brittiska 11th armoured division ska anfalla Viktors fortified Berlin tyskar. Även denna gång spelar vi Pincer. 


Britterna står på startlinjen


Och tyskarna står och vaktar mållinjen


Statistiken säger att 2 av 4 tanks boggar när de försöker köra genom häckar




Viktor pekar hotfullt på mina tanks och rullar tärningar; men han lyckas inte skrämma dem. 


En eldstrid mellan britterna i husen och tyskarna i skyttegravarna utbryter och drar ut på tiden. Mina britter lyckas inte bryta igenom och jag bestämmer till sist att ge upp efter att vi inser att det börjar bli sent och mina tanks har blivit rykande vrak.

6-1 till Viktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar